صفحه اصلی
نقشه سایت
تماس با ما
مقام معظم رهبری
ریاست جمهوری
پایگاه دولت
پایگاه مجلس
EN
جهش تولید؛
با مشارکت مردم
!!!b1!!!
!!!b1!!!
درباره ما
تاریخچه و سیر تکاملی تعاون
هدف و ظرفیت های قانونی
وظایف و ماموریت های سازمان
فعالیت ها و برنامه های سازمان
اساسنامه سازمان
نمودار تشکیلاتی
مدیرعامل
مشاور مدیر عامل و مدیر کل دفتر حوزه مدیرعامل،روابط عمومی،مدیریت عملکرد و بازرسی
دفتر معاونت روابط عمومی و امور بین الملل
دفتر معاونت بازرسی
دفتر مشاور مدیرعامل و مدیرکل هماهنگی امور استانها
اداره کل حراست
معرفی مدیر عامل
هیات مدیره
معاونت ها
معاونت توسعه تعاونی ها، تشکل ها و نظام های بهره برداری
دفتر توسعه، آموزش و ترویج تعاونی ها
دفتر نظام های بهره برداری، تعاونی های تولید
دفتر ساماندهی صنوف و تشکل های مردم نهاد
دفتر حسابرسی تعاونی ها و تشکل های کشاورزی
معاونت فنی و بازرگانی
دفتر توسعه خدمات فنی و کشاورزی تعاونی ها
دفتر تجهیز و توسعه زیرساخت ها و سرمایه گذاری
دفتر بازرگانی محصولات کشاورزی
معاونت توسعه و مدیریت منابع
دفتر برنامه ریزی و منابع اعتباری
اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
اداره کل امور مالی و ذیحساب
مدیریت حقوقی
معاون پشتیبانی اداره کل منابع انسانی، نوسازی و پشتیبانی
رییس ارتباطات و فن آوری اطلاعات
حوزه نمایندگی ولی فقیه
زیرمجموعه ها
سازمان های وابسته
تشکل ها و نظام صنفی کشاورزی
معرفی دفتر
نظام صنفی کشاورزی
خبرگان کشاورزی
مجمع هماهنگی و حمایتی تشکلهای کشاورزی
سمن ها و انجمن های تخصصی
نظام بهره برداری
شرکت های تعاونی تولید
شرکت های سهامی زراعی
کشت و صنعت ها
کشاورزی خانوادگی
تعاونی ها
تعاونی های کشاورزی
تعاونی های زنان روستایی
تعاونی های روستایی
اتحادیه ها
اتاق فکر
شرح فعالیت
جلسات برگزار شده
بانک اطلاعات مدیران
جدول اطلاعات مدیران استانی
جدول اطلاعات مدیران عامل تشکل ها
مدیران ستاد سازمان مرکزی
ارتباطات مردمی
راهبرد مشارکت مصوب
سامانه ارتباط مردمی
پرسش های متداول
ارتباط با ما
دستورالعمل بروز رسانی سایت
انتقادات وپیشنهادات
نظرسنجی الکترونیک
میز خدمت الکترونیک
میز خدمت الکترونیک(ویژه ارباب رجوع)
بسته اطلاع رسانی مرتبط با خدمت
شفافیت
انتشار فهرست مجوزهای اعطایی توسط دستگاه
انتشار اطلاعات قابل استفاده برای کسب و کارها
انتشار اطلاعات تفصیلی هزینهکرد سالانه دستگاه
انتشار جزئیات مرتبط با قراردادها
انتشار فهرست مناقصات و مزایدات
آمار و اطلاعات
پنجره خدمات
دوباره تلاش کنید
سخن روز /
تشکیل زنجیره سیب سبب شد
مداخله هدفمند و متوازن در بازار و صادرات با برند ایران
1397/07/02
آمار صادرات محصول سیب در سال 96 نشان میدهد که بیش از 750 هزار تن از سیب تولیدی کشور صادر شده است. به دلیل پراکندگی در ساختارهای تولیدکنندگان و صادرکنندگان این حجم سیب صادراتی تقریبا با برند مشخص صادر نشده است، از وظایف مهم این زنجیره ایجاد برند مشخص و معتبر برای سیب ایران است که نتیجه آن افزایش و ارتقا جایگاه سیب خواهد بود.
زنجیره سیب ایرانیان براساس سیاستهای کلی بخش کشاورزی و با هدف افزایش راندمان و بهرهوری در این بخش و ایجاد تشکل صادرات محور با حضور فعالان در تمامی ابعاد مختلف این زنجیره از قبیل تولیدکنندگان، فعالان صنعت حمل و نقل و لجستیک، سورت بسته بندی و صنایع تبدیلی و صادر کنندگان تشکیل شده است.
سید وحیدرضا ابطحی مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونیهای کشاورزی باغداران ایران در گفتوگو با خبرنگار گروه کشاورزی ایانا در خصوص اهمیت تشکیل زنجیره سیب ایرانیان گفت: این زنجیره میتواند سبب ایجاد زنجیره توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی شود که با استفاده از ظرفیتهای خالی صنایع و ایجاد فرآیندهای مستقل در کاهش ضایعات محصول سیب و صادرات فرآوردههای آن به خصوص کنسانتره و پوره سیب موثر باشد.
او با تاکید به اینکه ایجاد ساختارهای منسجم در زمینه صادرات محصولات کشاورزی به خصوص محصولاتی که ایران در آنها دارای مزیت نسبی است اهمیت زیادی دارد، افزود: این موضوع در توسعه صادرات محصولات کشاورزی تاثیر به سزایی خواهد داشت.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونیهای کشاورزی باغداران ایران در خصوص حضور تولیدکنندگان و صادرکنندگان این بخش گفت: تمامی فعالین در زنجیره از جمله تولیدکنندگان و اتحادیههای آنها، صادرکنندگان، فعالان حوزه لجستیک و صنایع تبدیلی و تکمیلی در این زنجیره میتوانند نقش قابل توجهی در ارتقای جایگاه محصولات کشاورزی داشته باشند.
ابطحی ادامه داد: اتحادیه سراسری باغداران ایران به نمایندگی از تولیدکنندگان سیب (البته تعدادی از تولیدکنندگان نیز مستقل حضور دارند) فعالین صادرکننده محصولات کشاورزی به خصوص سیب درختی، فعالین حوزه لجستیک، فعالین حوزه صنایع تبدیلی، سردخانه، سورت و بسته بندی در این زنجیره حضور دارند.
او با اشاره به اهمیت تولید و تولیدکنندگان محصول سیب گفت: 60 درصد سهام این شرکت متعلق به تولیدکنندگان است که اتحادیه سراسری شرکتهای تعاونی باغداران ایران این 60 درصد را به نمایندگی از تولیدکنندگان خریداری کرده و 40 درصد دیگر سهام در اختیار بقیه اجزای زنجیره است.
ابطحی با تاکید به اینکه ایران جایگاه مناسبی در زمینه صادرات سیب دارد، افزود: آمار صادرات محصول سیب در سال 96 نشان میدهد که بیش از 750 هزار تن از سیب تولیدی کشور صادر شده است.
او با بیان اینکه به دلیل پراکندگی در ساختارهای تولیدکنندگان و صادرکنندگان این حجم سیب صادراتی تقریبا با برند مشخص صادر نشده است، افزود: از وظایف مهم این زنجیره ایجاد برند مشخص و معتبر برای سیب ایران است که نتیجه آن افزایش و ارتقا جایگاه سیب خواهد بود.
مدیرعامل اتحادیه سراسری تعاونیهای کشاورزی باغداران ایران از اهداف دیگر تشکیل زنجیره سیب را مداخله هدفمند و متوازن در بازار عرضه سیب عنوان کرد و گفت: زمانی که تمامی حلقههای زنجیره در یک مجموعه حاضر باشد سبب میشود تا توازن در عرضه داخلی و صادرات محصولات ایجاد شود.
تعداد مشاهده خبر
317
بار
تصاویر مرتبط
RatingTitle
:0 :0
مشاهده نظرات
(
تعداد نظرات
0
)
نظرات کاربران
ارسال نظرات
نام
آدرس پست الکترونیکی شما
شماره تلفن
توضیحات
کد امنیت
کلیه حقوق این وب سایت متعلق به
سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران
می باشد.
Powered by
Dorsa
Portal