سخن روز /
تعاون نگری و تعاون گری راهکار بهبود اقتصاد کشور است
1399/10/02
حجت الاسلام والمسلمین دکتر روح الله ولدبیگی مسول دفتر نماینده ولی فقیه در سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با حضور در استان همدان در جلسه با مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان با ابراز خرسندی از عملکرد مدیریت و مدیران عامل اتحادیه های استانی گفت: ما در مجموعه ای فعالیت می کنیم که بر اساس تعاون و همکاری بنا گذاشته شده است بنابراین باید خود اهل تعاون باشیم تا دیگران را نیز به این حوزه وارد کنیم.

⬅️وی ادامه داد: تعاون نگری و سبب تعاون گری از صدر اسلام مورد توجه و تاکید قرار داشته است و هم اکنون نیز مقام‌معظم رهبری بر تعاون تاکید بسبار دارند هنچنین در قانون اساسی و در برنامه توسعه کشور در افق 1404 نقش تعاون در بهبود وضعیت اقتصاد کشور پر رنگ دیده شده است.

⬅️وی یادآورشد: تعاون روستایی استان همدان با مشارکت تشکل های بخش کشاورزی به پروژه هایی پرداخته است که ضمن ایجاد رفاه برای اعضاء تعاونی ها توانسته اشتغالزایی نیز در پی داشنه باشد.

⬅️وی گفت: در اسلام به تعاون و فرهنگ تعاونی پرداخته شده است و قطعا توسعه بدون مشارکت مردم در بعد اقتصادی از جمله توزیع عادلانه ثروت و کاهش فاصله طبقاتی امکان پذیر نخواهد بود.

⬅️حجت الاسلام دکتر ولدبیگی خاطر نشان کرد: دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی در راستای منویات مقام معظم رهبری به دنبال آموزش برای تحقق رسالت تعاونی ها است و وظیفه هدایت ،حمایت و نظارت در شبکه را برعهده دارد.

💢299 تشکل تحت نظارت این سازمان در استان همدان فعالیت می کنند

✅مدیر سازمان تعاون روستایی استان همدان در ادامه این جلسه با اشاره به وضعیت بخش کشاورزی استان گفت:این استان در زمینه تولید محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی،گردو و سیر رتبه اول را در سطح کشور به خود اختصاص داده است.

⬅️مهندس مجید مسلمی راد اضافه کرد: در سطح استان همدان 299 تشکل از جمله شرکت های تعاونی روستایی،کشاورزی،تولید،نظام صنفی فعالیت می کنند که 115 هزار بهره بردار بخش کشاورزی استان همدان در این تشکلها عضویت دارند.

⬅️وی ادامه داد: استان همدان در تولید خرید تضمینی گندم رتبه ششم را به خود اختصاص داده است که هر ساله بیش از 50 درصد گندم تولیدی استان با نرخ تضمینی توسط تشکل های تحت نظارت این سازمان از کشاورزان خریداری می شود.

⬅️مسلمی راد ادامه داد:از جمله پروژه های شاخص تشکلهای بخش کشاورزی استان همدان ایجاد زنجیره تولید نهال پیوندی گردو است که در سه فاز و در مساحت 14 هکتار احداث شده است.

⬅️وی خاطر نشان کرد: اجرای طرح سرشاخه کاری گردو،ایستگاه بوجاری بذر گندم و جو و راه اندازی موسسه کشت بافت از جمله پروژه های مهم تشکل های بخش کشاورزی استان همدان است.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستایی استات همدان افزود: راه اندازی استارت آپ کالا رسان من نیز از برنامه های اتحادیه تعاون روستایی استان همدان در حال انجام است.

✅در پایان جلسه حجت الاسلام دهقان به عنوان مسول جدید دفتر نمایندگی ولی فقیه در سازمان تعاون روستایی استان همدان معرفی شدند.

✅حجت الاسلام والمسلمین ولدبیگی با حضور در استان همدان با نماینده ولی فقیه در استان همدان دیدار داشت و همچنین از آزمایشگاه کشت بافت اتحادیه تعاونی تولید استان همدان و مجتمع انباری تهران اتحادیه تعاون روستایی استان همدان بازدید بعمل آورد .
تعداد مشاهده خبر3571 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal