سخن روز /
خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خرداد ماه توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز می شود
1401/03/10


به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان قزوین، با عنایت به نزدیکی فصل برداشت محصولات کشاورزی اولین جلسه بررسی خرید محصولات کشاورزی با محوریت گندم و کلزا با حضور شهرام رحمانی مدیر تعاون روستایی استان قزوین، عباسی معاون استان، کمالی پور معاونت نظام های بهره برداری، حجت الاسلام و المسلمین معقول مسئول نمایندگی ولی فقیه، روسای ادارات ستادی، روسای ادارات تعاون روستایی شهرستان قزوین، تاکستان و بوئین زهرا، مدیران عامل اتحادیه های استان و شهرستان ها در سالن جلسات برگزار شد.

شهرام رحمانی در این جلسه با اعلام اینکه خرید تضمینی گندم و کلزا از اواخر خرداد ماه توسط شبکه تعاون روستایی استان آغاز می شود، گفت: خرید تضمینی محصولات راهبردی از رویکردهای حمایتی دولت به منظور تحقق خودکفایی است.

این مسئول اظهار کرد: در راستای تشویق کشاورزان به منظور ارائه محصولات خود به مراکز خرید؛ در طول سال امکانات، تهسیلات و نهاده های کشاورزی اعم از کود و سم در اختیار کشاورزان قرار گرفته است.

مدیر تعاون روستایی استان قزوین تصریح کرد: نظارت بر تعیین و آماده سازی مراکز خرید و انبارهای مسقف و روباز قبل از خرید و ذخیره سازی گندم ضروری است.

رحمانی با بیان اینکه قبل از شروع خرید تضمینی تیمی از سوی تعاون روستایی از تمامی مراکز خرید تضمینی گندم و کلزا بازدید خواهد کرد، افزود: تمامی مراکز خرید باید به باسکول، وسایل افت گیری، رایانه و چاپگر، تجهیزات تخلیه و بارگیری، نگه داری و لوازم آزمایشگاهی مجهز شوند.

وی خاطرنشان کرد: در مدت زمان خرید گندم و کلزا استقرار تمام وقت عامل تشخیص، عامل ذیحساب، مسئول کنترل کیفی و تحویل گیرنده گندم و کلزا در تمامی مراکز خرید الزامی است.

عباسی معاون تعاون روستایی استان هم در این نشست بر آماده سازی و فراهم نمودن مقدمات لازم اعم از سخت افزاری و نرم افزاری جهت صدور قبوض باسکول، رسید انبار، حواله انبار و... تاکید کرد و افزود: ضدعفونی و سمپاشی انبارهای مراکز خرید صورت گیرد تا محصولات دچار آفت انباری نشود.

این مسئول با تاکید بر اینکه اتحادیه ها و شرکت های تعاونی روستایی در خرید توافقی جو هم ورود پیدا کنند، افزود: قرارداد و بیمه نامه کمیسیون خرید در هر شهرستان تشکیل شود و حضور ناظر در هر مرکز خرید الزامی است.

حجت الاسلام و المسلمین معقول مسئول نمایندگی ولی فقیه در این جلسه اظهار کرد: اهمیت پرداخت زکات از منظر دین، در قرآن و روایات متعددی آمده است و یک عمل عبادی اقتصادی به شمار می‌رود.

این مسئول با بیان اینکه کشاورزانی که محصول گندم آنها به 850 کیلو برسد پرداخت زکات بر آن واجب است گفت: زکات گندم دیم یک دهم و گندم آبی یک بیستم است و رفع نیازها و مشکلات محرومان و انجام کارهای عام المنفعه یکی از آثار پرداخت زکات در جامعه است.

تعداد مشاهده خبر851 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :2
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal