سخن روز /
ایجاد باشگاه کشاورزان جوان در روستاها
1401/05/08
به گزارش روابط عمومی تعاون روستائی استان کردستان؛ جلسه ای با حضور مهندس اورعی مشاور وزیر جهاد کشاورزی در حوزه امنیت غذائی کشور، مهندس حمیدی مدیر تعاون روستائی استان قم، تعدادی از مسئولین سازمان جهاد کشاورزی، تعاون روستائی استان، مدیران عامل شبکه تعاونی های روستائی و کشاورزی و تولید روستائی و دبیر نظام صنفی استان در سالن جلسات مدیریت تعاون روستائی استان تشکیل شد.

در این نشست مهندس کوشکی مدیر تعاون روستائی استان ضمن ارائه گزارشی مبسوط از توانمندی ها و برنامه های عملیاتی آتی شبکه تعاونی های روستائی استان خواستار پیگیری و پرداخت مطالبات کشاورزان گندمکار، پرداخت تسهیلات ارزان قیمت به بخش کشاورزی شد.

مهندس حمیدی مدیر تعاون روستائی استان قم نیز در این جلسه عنوان کرد: استان ها با تهیه برنامه مدون و عملیاتی برای سال زراعی پیش رو در زمینه کشت قراردادی در قالب پیشنهاد اقدام و به مرکز ارسال نماید تا در این طرح نتیجه مطلوبی حاصل شود.

در ادامه مهندس اورعی مشاور وزیر بیان داشت: کردستان در دوران های مختلف در کشور ثابت کرده که پای نظام و انقلاب استوار ایستاده لذا انتظار می رود که در بحث کشاورزی و تحول در این بخش نیز پیشرو باشد.

وی افزود: توانمند سازی عشایر و روستائیان در برنامه دولت و وزارت جهاد کشاورزی می باشد که تعاونی های روستائی با ساختار مدرن و خوبی که دارد می تواند بازوی توانمندی در خصوص توسعه روستائی و مهاجرت معکوس به روستا ها باشد.

مشاور وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: ایجاد باشگاه کشاورزان جوان در روستاها برای تشویق و ترغیب جوانان به فعالیت و تولید در بخش کشاورزی با توجه به مسن بودن تولیدکنندگان و کاهش بهره وری به دلیل کهولت سن این افراد و پائین آمدن راندمان تولید در برنامه وزارت متبوع می باشد.

اورعی یادآور شد: برای مراکز خدمات جهاد کشاورزی برنامه ویژه ای تحت عنوان کانون افزایش بهره وری کشاورزی به منظور استفاده از دانش اساتید دانشگاه و فعالیت و تحقیقات دانشجویان رشته های زیر مجموعه کشاورزی وجود دارد.

در این نشست هر کدام از مدیران عامل استانی پیشهاداتی در حوزه تخصصی خود به منظور افزایش بهره وری به مشاور وزیر ارائه دادند.

لازم بذکر است مشاور وزیر جهاد کشاورزی از روستا بازار سنندج متعلق به اتحادیه تعاونی های روستائی استان کردستان با 94 غرفه بازدید کرد.

تعداد مشاهده خبر1302 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :3 :5
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal