سخن روز /
مدیر تعاون روستایی استان فارس خبر داد:
خرید گندم توسط شبکه تعاون روستایی در جنوب فارس آغاز شد/ هدف دولت از خرید تضمینی گندم حمایت از تولیدکنندگان بخش کشاورزی است
1402/01/15
مدیر سازمان تعاون روستایی فارس گفت: تمهیدات لازم جهت تجهیز مراکز خرید شبکه تعاون روستایی این استان برای خرید گندم مازاد کشاورزان صورت پذیرفته است.

✅به گزارش پات، سید کاظم موسوی مدیر سازمان تعاون روستایی استان فارس تصریح کرد: برای اولین بار در سال جاری بیش از 100 میلیارد ریال اعتبار جهت تعمیر و تجهیز انبار، مراکز خرید و باسکول های مراکز خرید در نظر گرفته شده است و تعمیرات و تجهیزات توسط پیمانکاران در حال انجام می باشد.

⬅️به گفته وی؛ از 130 مرکز خرید شبکه تعاون روستایی فارس، تجهیز و استاندارد سازی در 42 مرکز با نظارت کامل انجام شده است و استانداردسازی سایر مراکز نیز به ترتیب اولویت انجام خواهد شد.

⬅️این مقام مسئول با اشاره به آغاز برداشت گندم در جنوب استان فارس از نیمه دوم فروردین ماه اظهار کرد: 100 درصد مراکز خرید شبکه تعاون روستایی فارس در مناطق جنوبی استان استاندارد سازی شده اند و از آمادگی کامل جهت خرید گندم کشاورزان برخوردار هستند.

⬅️موسوی با بیان اینکه بیش از 500 نفر پرسنل زبده و آموزش دیده در 130 مرکز خرید دوره‌های بازآموزی را گذرانده اند، ابراز کرد: مراکز خرید تعاون روستایی حتی در دورترین نقاط روستایی مراکز تولید گندم نیز تجهیز و آماده سازی شده و آماده دریافت دسترنج یکساله کشاورزان گندم کار استان می باشند.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستایی فارس به تحویل 300 هزار تن گندم توسط شبکه تعاون روستایی فارس در سال زراعی گذشته اشاره کرد و افزود: با توجه به بارش‌های خوب باران در سال زراعی جاری پیش بینی می شود میران دریافت گندم در مقایسه با سال زراعی گذشته بیش از 50 درصد افزایش یابد.

⬅️این مقام مسئول با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم توسط شورای قیمت گذاری؛ کوتاه کردن دست دلالان و واسطه ها، حمایت از کشاورزان و تقویت تولید داخلی را از اهداف دولت در زمینه خرید تضمینی گندم برشمرد.

⬅️موسوی تصریح کرد: ماموریت شرکت های تعاون روستایی رشد تولید و افزایش بهره وری و کاهش هزینه تمام شده تولید روستاییان و کشاورزان بر پایه مشارکت آنان است.
تعداد مشاهده خبر2239 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :2
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal