سخن روز /
حضور مدیر تعاون روستایی استان خراسان رضوی در همایش ملی پسته در شهرستان بردسکن
1402/03/07
 به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی خراسان رضوی علایی مقدم معاون برنامه ریزی و اقتصادی وزارت جهادکشاورزی و آرش آوان مدیر تعاون روستایی استان در همایش ملی پسته که در شهرستان بردسکن برگزار گردید، حضور یافت.

⬅️ دکتر علایی مقدم معاون برنامه ریزی و امور اقتصادی وزارت جهاد کشاورزی ابراز کرد: در سال1400 ایران مقام اول سطح زیر کشت و تولید را در دنیا دارا بود اما در سال1401 به دلیل عدم رقابت در متوسط عملکرد در هکتار نسبت به سایر کشورها ، در مقام سوم دنیا قرار گرفت.

⬅️وی افزود: متوسط عملکرد ما یک سوم تا یک چهارم متوسط کشورهای صاحب مقام و رتبه تولید در دنیا هست و این اختلاف را فقط با اقدامات مبتنی بر دانش و تکنولوژی روز می‌توان جبران کرد و مهم ترین آن افزایش بهره وری آب است.

⬅️ معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه در حوزه بازار از نقش موثر شرکت های تعاونی یاد کرد و افزود : برای تدوین طرح مطالعاتی زنجیره تولید و فرآوری این محصول ارزشمند توسط تعاونی ها، آمادگی تامین هزینه را داریم.

⬅️ در ادامه و در پنل تخصصی که برگزار شد کشاورزان به طرح سوالات و ابهامات خود پرداخته و در پاسخ سوالات تولیدکنندگان ، جدیدترین نتایج تحقیقاتی توسط محققان مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی استان در موضوعات افزایش بهره وری آبیاری، تغذیه و مبارزه با آفات و بیماری‌ها و... ارائه گردید.

⬅️ در حال حاضر استان خراسان رضوی با121000 هکتار باغات پسته 25 درصد سطح زیر کشت این محصول را در ایران و حدود13 درصد سطح زیر کشت جهان را داراست و از نظر تولید در سال1401 مقام اول کشور را به خود اختصاص داده است.
تعداد مشاهده خبر205 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal