سخن روز /
عضو هیات مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در مراسم تکریم و معارفه مدیر تعاون روستایی استان مرکزی گفت:
شبکه تعاون روستایی در تمام مراحل زنجیره ارزش تولید اثرگذار است
1402/03/09
 طی مراسمی با حضور عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران، ریاست سازمان جهاد کشاورزی، اتحادیه ها، تشکل های و همکاران شبکه مدیریت تعاون روستایی استان مرکزی از خدمات ارزشمند حسین هاشمی مدیریت اسبق تعاون روستایی استان مرکزی تقدیر و حسین بهاور به عنوان سرپرست تعاون روستایی استان مرکزی معرفی شد. 

 به گزارش پات، دکتر هادربادی عضو هیئت مدیره سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در این آیین با اشاره نقش و جایگاه تشکل ها در دنیا گفت: عامل موفقیت کشورهای دنیا در حوزه کشاورزی تشکل ها هستند که پایداری کمی و کیفی تولید را به دنبال دارند.

⬅️هادربادی در ادامه با اشاره به اینکه حدود 6 دهه از شکل گیری سازمان تعاون روستایی با هدف هدایت، حمایت و نظارت تشکل ها میگذرد افزود: تعاون روستایی در تمام مراحل زنجیره ارزش چه قبل و چه حین و چه بعد از تولید اثر گذار می باشد.

⬅️وی توجه ناکافی به ابتدا و انتها چرخه توسعه پایدار کشاورزی را از اشکالات عمده برشمرد و افزود: در اول این چرخه نیازسنجی و آموزش و آخر آن بازاریابی و پایش به عنوان عناصر مهم قرار دارد که نیازمند توجه بیشتر است و تعاون روستایی در این چرخه نقطه وصل و اتصال کشاورزان و دستگاههای دولتی است.

⬅️ هادربادی با تاکید بر اینکه در هرجای دنیا که کشاورزی رشد و ترقی پیدا کرده در بستر تشکل ها بوده است اظهار داشت: خودکفایی مالی و ارتقائ مهارت و پایش وارزیابی جز عوامل توانمند سازی تشکل ها است و تغییر بینش و نگرش در حرکت رو به جلو تشکل ها یک عامل مهم و اساسی است. 

⬅️وی با تاکید بر اتمام مراحل تهیه سند راهبردی تحول تعاون روستایی و تشکل ها طی پنج ماهه گذشته افزود: این سند که به نوعی سند توانمند سازی و بهره گیری از فرصت ها و قوت هاست و قائم به فرد نبوده و به شکل کاربردی با مشورت تشکل ها و نمایندگان استان ها تهیه شده و بزودی به استانها ابلاغ خواهد شد. 

⬅️ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی نیز در ادامه این مراسم با بیان اینکه زنجیره تولید  دربخش کشاورزی دارای حلقه های متعددی است افزود: عدم رشد حلقه های این زنجیره به شکل متناسب از جمله مشکلات این بخش است واز آنجا که حلقه ضعیف در این زنجیره موجب قطع زنجیره میشود لذا سیاست وزارت جهاد کشاورزی تقویت این حلقه ها به شکل متناسب است بنحوی که اگر در بخش تولید قوی اما در بخش فرآوری ضعیف عمل شود بطور یقین این ضعف بر چرخه تولید اثر گزار خواهد بود و باید در راستای تقویت این حلقه ها به تناسب نقش، تلاش بیشتری صورت گیرد.

⬅️صفری در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تقویت تشکل ها افزود:هم از لحاظ قانونی وهم تجربه ثابت کرده است که  بدون تشکل ها  بخش کشاورزی ابتر خواهد ماند و قادر به فعالیت نخواهد بود وتشکل ها زمانی اثر گذار خواهند بود که تقویت شوند  خاطرنشان کرد:  اعتماد بخش دولتی به تشکل ها و واگذاری تصدی ها و تدوین قوانین در راستای پشتیبانی از تشکل ها و باور خود تشکل ها براثربخش بودن آنها  دو عامل و عنصر اساسی در تقویت تشکل ها  است 

⬅️حسین بهاور نیزدر ادامه این مراسم امنیت ملی ،امنیت غذایی و رشد فن آوری  را سه مقوله مهم در توسعه دنیا ی امروز برشمرد و تصریح کرد: امنیت غذایی ،ارزآوری ،اشتغال پایدار، تولید ثروت و سرمایه گذاری مستلزم برنامه محور بودن است.

تعداد مشاهده خبر1070 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal