سخن روز /
خرید توافقی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم در شهر مینودشت استان گلستان
1402/03/09
ورود و تلاش تعاون روستایی گلستان برای کوتاه‌شدن دست واسطه‌ها در بازار پیله‌تر ابریشم برای دومین سال پیاپی دست دلالان را از این بازار پرسود کوتاه و نقش آنان را کم‌رنگ کرد.

✅به گزارش پات، صالح المومنین مدیر تعاون روستایی استان گلستان با اعلام این خبر گفت: در سالجاری خرید توافقی هر کیلوگرم پیله تر ابریشم در شهر مینودشت مرکز اصلی پرورش این محصول در گلستان به طور میانگین بین 250 تا 255 هزار تومان است.

⬅️صالح المومنین افزود: پرورش پیله تر ابریشم در گلستان بیشتر در مینودشت، مراوه‌تپه، کلاله، گالیکش، آزادشهر، رامیان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول با هزار و500 هکتار توتستان صورت می گیرد که 60 درصد از پرورش دهندگان اهل مینودشت هستند.

⬅️حجت اله صالح المومنین بیان داشت: ورود تعاون روستایی مینودشت برای خرید توافقی محصول پیله تر ابریشم از پرورش دهندگان باعث جهش قیمت در فروش پیله تر ابریشم شد.

⬅️مدیر تعاون روستایی گلستان در این مورد به ایرنا گفت: در حال حاضر یک مرکز خرید توافقی برای کنترل بازار پیله تر ابریشم در استان پیش‌بینی شده که از این مرکز برای کنترل قیمت بازار این محصول هم استفاده شد و این آمادگی برای افزایش مراکز خرید در دیگر شهرستانهای استان وجود دارد.

⬅️وی افزود: اتحادیه تعاونی روستایی مینودشت با خرید توافقی پیله تر ابریشم تاثیر به سزایی را در کوتاه کردن دست واسطه ها و دلالان در کاهش قیمت داشته و ثبات قیمت را رقم زد.

⬅️این مقام مسئول همچنین از خرید توافقی 2 هزار و 640 کیلوگرم پیله کرم ابریشم در سال گذشته توسط تعاون روستایی گلستان در مراکز خرید مینودشت و گالیکش خبر داد و افزود: با توسعه نوغانداری در این استان شاهد رشد تولید پیله تر نسبت به سال گذشته بوده ایم.

⬅️صالح المومنین با اشاره به ثبات قیمت در فروش پیله تر ابریشم گفت: در 2 سال اخیر انگیزه پرورش دهندگان برای فعالیت در این حوزه بیشتر شده است.

⬅️گفتنی است؛ نوغانداری در گلستان هر ساله از اوایل بهار با شکوفایی درختان توت آغاز شده و تا اواخر این فصل ادامه دارد و مدت زمان نگهداری از هر جعبه تخم نوغان تا تولید محصول 45 روز است. گلستان جزو سه استان برتر تولید پیله تر ابریشم کشور است.
تعداد مشاهده خبر336 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :4 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal