سخن روز /
تعاون روستایی استان بوشهر 46 هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان خریداری کرد
1402/03/10
به گزارش پات، مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر گفت: 46 هزار تن محصول گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان در قالب مباشری شبکه تعاون روستایی تاکنون جمع‌آوری و خریداری شده است.

⬅️عبدالحسین خلعتی اظهار کرد: تعاون روستایی استان بوشهر به عنوان مباشر شرکت غله اقدام به خریداری این میزان گندم کشاورزان کرده که از حیث رشد نسبت به پارسال در شبکه خرید این تعاونی 4.5 برابر بوده است.

⬅️وی گفت: میزان برداشت و خرید گندم در استان بوشهر بخصوص شهرستان گناوه با برکت الهی و بارندگی مناسب فصل زراعی در مقایسه با سال قبل 450 درصد افزایش یافت.

⬅️وی با بیان اینکه مجموع کل خرید پارسال درقالب شبکه تعاون روستایی استان 9 هزارو 700تن بود افزود: پیش‌بینی خرید امسال در کل استان بیش از 40 هزار تن بوده که تاکنون 46 هزارتن خریداری شده است.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستایی استان بوشهر یادآور شد: تاکنون 6 هزار و 200 تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان شهرستان گناوه توسط تعاون روستایی جمع‌آوری و خریداری شده که در مقایسه با پارسال حدود پنج برابر رشد داشته است.

⬅️وی گفت: باتوجه به تکمیل بخشی از ظرفیت‌های ذخیره سازی در استان بوشهر، بخشی از گندم خریداری شده شهرستان گناوه به خارج استان و عمده آذربایجان شرقی فرستاده شد.

⬅️خلعتی ادامه داد: خرید گندم مازاد برنیاز کشاورزان همچنان ادامه دارد و براساس پیش‌بینی‌ها تا نیمه خرداد ادامه دارد.

⬅️مدیر سازمان تعاون روستائی استان بوشهر گفت: عمده برداشت و حجم خرید گندم هم اینک در مناطق کوهستانی از جمله تنگ ارم در حال انجام و نسبت به دیگر مناطق بیشتر بوده و شهرستان گناوه نیز در حال کم‌شدن ورود به مراکز خرید است.

⬅️گفتنی است؛ شهرستان گناوه در شمال استان بوشهر از نقاط گرمسیری و کم‌آب کشور است که زمین‌های کشاورزی به‌ دلیل نبود منابع آب بصورت دیم و در فصل پائیز کشت می‌شوند.

تعداد مشاهده خبر248 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal