سخن روز /
پرداخت 98 درصدی مطالبات کشاورزان کهگیلویه و بویراحمد
1402/06/08
پس از سفر دور دوم رئیس جمهور به کهگیلویه و بویراحمد مابه تفاوت گندم 15 هزار تومانی به گندمکاران استان پرداخت شد.

به گزارش روابط عمومی تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد ، شجاعی نژاد مدیر تعاون روستایی استان در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد گفت: تعاون روستایی کهگیلویه و بویراحمد در صدد آن است که با حمایت از کشارزان و دامداران در روستا‌ها زمینه مهاجرت معکوس مردم را فراهم سازد و تولید رونق یابد و اشتغال ایجاد شود.

علی بخش شجاعی نژاد افزود: بیش از 98 درصد مطالبات گندم به کشاورزان استان پرداخت شده که پس از سفر دور دوم رئیس جمهور پرداخت این مطالبات افزایش داشته است.
وی ادامه داد: تا قبل از سفر قیمت مصوب گندم 11 هزار و 500 تومانی به کشاورزان پرداخت شده بود، اما پس از سفر مابه تفاوت گندم 15 هزار تومانی به آن‌ها پرداخت شد.

مدیر تعاون روستایی استان کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: امسال استان افزایش تولید در گندم را شاهد بود و برای نخستین بار برای برداشت این محصول 136 دستگاه از خارج استان تامین شد.

شجاعی نژاد اضافه کرد: در خصوص اعتبارات تملک دارایی و سرمایه‌ای از ابتدای این دولت تا پایان سال 1401 برای نخستین بار حدود 30 میلیارد ریال برای تعمیر و تکمیل انبار‌ها و سردخانه نگهداری محصولات کشاورزی اختصاص داده شد که کمک موثری در کاهش ضایعات محصولات کشاورزی را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: سالانه یک میلیون تن محصولات کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید می‌شود که 300 هزار تن از این مقدار قابلیت نگهداری سردخانه‌ای دارد.

مدیر تعاون روستایی استان با بیان اینکه هم اینک هزار و 800 بهره بردار در زمینه تولید سیب درختی در کهگیلویه و بویراحمد فعالیت می‌کنند افزود: سالانه 270 تا 280 هزار تن انواع میوه شامل، سیب، مرکبات، میوه‌های تابستانه و سایر میوه‌ها در باغستان‌های کهگیلویه و بویراحمد تولید شود.

علی بخش شجاعی نژاد افزود: این استان 270 هزار هکتار زمین کشاورزی دارد که سالانه 972 هزار تن محصول کشاورزی در کهگیلویه و بویراحمد تولید و روانه بازار‌های مصرف می‌شود.
تعداد مشاهده خبر898 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :0 :0
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal