سخن روز /
دیدار و مذاکره سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران با مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران پیرامون فناوری پرتودهی
1403/01/28

 به گزارش پات، دکتر فصاحت سرپرست سازمان مرکزی تعاون روستایی با شیرمردی معاون سازمان انرژی اتمی ایران دیدار و گفتگو کرد. در این دیدار که با حضور معاونین و مدیران دو مجمومه در محل سازمان مرکزی تعاون روستایی انجام شد، پیرامون اهمیت پرتودهی در کمک به حفظ محصولات تولیدی کشاورزان و جلوگیری از دور ریز شدن آنها مذاکره‌ای مفصل و جدی صورت پذیرفت.

دکتر شیرمردی در ابتدای جلسه تاکید کرد: استفاده از پرتوها در محصولات کشاورزی می‌تواند نقش مهمی در کاهش ضایعات 30 درصدی سالانه این محصولات داشته و این تنها یکی از کاربردهای پرتوها برای ارتقاء امنیت غذایی است.

معاون سازمان و مدیرعامل شرکت توسعه کاربرد پرتوهای ایران در بخش دیگر از سخنان خود به تدوین سند آمایش سرزمینی در سازمان انرژی اتمی اشاره و اظهار داشتند: سند راهبردی توسعه سامانه‌های پرتودهی محصولات کشاورزی در راستای اهداف دولت سیزدهم در جهت توسعه صنعت هسته‌ای تهیه شد و در آن امنیت غذایی با تکیه بر حفظ و نگهداری موادغذایی و کاهش ضایعات کشاورزی مورد توجه ویژه قرار گرفته است.

وی افزود: یکی از مهمترین اتفاقات در تهیه سند توسعه سامانه‌های پرتودهی، حضور و مشارکت جدی وزارت جهادکشاورزی و سازمان تات بود که طی برگزاری چند جلسه مشترک و اخذ نظرات رئیس محترم سازمان تات و کارشناسان آن موسسه نقاط اولویت ‌دار برای تاسیس مجتمع‌های پرتودهی تعیین شده و این رخداد یک همکاری و هم‌افزایی اثربخش بود.

در ادامه جلسه دکتر فصاحت در جلسه به تشریح وظایف و ماموریت‌های سازمان متبوع پرداختند. ایشان با تشریح اینکه سازمان مرکزی تعاون روستایی وظیفه هدایت، حمایت و نظارت بر بیش از دو هزار و پانصد تعاونی روستایی در کشور را عهده دار می‌باشد، اعلام کردند آماده استفاده از فن‌آوری های دانش بنیان به ویژه پرتودهی جهت رفع مشکلات کشاورزان می‌باشند.

ایشان افزودند: ظرفیت خوب و مردمی سازمان مرکزی تعاون روستایی و تعاونی‌های مستقر در روستاها، ظرفیتی ارزشمند جهت تسهیل بکارگیری این صنعت صلح‌آمیز در زندگی مردم و اقتصاد روستاییان خواهد بود و با توجه به اعتمادی که مردم در روستاها به این مجموعه‌ها دارند، قطعا در زمینه تبیین کاربرد این صنعت در کشاورزی نیز اثرگذار خواهد بود.

در انتهای جلسه مقرر گردید اولین وبینار آموزشی با موضوع اثر پرتودهی بر روی محصولات کشاورزی برای تعاونی‌های روستایی کشور طی دو هفته آتی با مشارکت هر دو مجموعه برگزار گردد. همچنین فروش محصولات از طریق فروشگاه‌های سازمان مرکزی تعاون روستایی کشور و معرفی سرمایه گذاران جهت راهاندازی سامانه‌های پرتودهی از دیگر موضوعات طرح شده در این جلسه بود که مقرر شد با جلسات پیوسته نقشه راه عملیاتی نمودن نحوه برخورداری از بهره برداری از دانش هسته ای در صنعت کشاورزی احصا گردد.

تعداد مشاهده خبر435 بار
تصاویر مرتبط


    RatingTitle
    :5 :1
    مشاهده نظرات (تعداد نظرات 0)

    ارسال نظرات
    نام
    آدرس پست الکترونیکی شما
    شماره تلفن
    توضیحات
    خواندن کد امنیتی تغییر کد امنیتی
    کد امنیت
    Powered by DorsaPortal